Ügyfélkapu - Magyarország Főkonzulátusa Montreal

Ügyfélkapu

Ügyfélkapu/Ügyfélkapu +

Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Biztosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása mellett biztonságosan kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.

Az Ügyfélkapu a www.magyarorszag.hu oldalon érhető el.

Ügyfélkapu létesítését bármely természetes személy kezdeményezheti a külképviseleten. A regisztrációhoz személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvány (érvényes személyazonosító igazolvány, útlevél, 2001. január 1. után kiállított kártya formátumú vezetői engedély) szükséges. Ezen kívül a kérelmezőnek meg kell adnia szabadon választott egyedi felhasználói nevét és egy elektronikus levélcímet (e-mail cím) is, mivel erre a címre kapja meg az első belépéshez szükséges egyszer használatos kódját.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a tároló elemet tartalmazó állandó személyazonosító igazolvánnyal (Eszig.) rendelkező polgárok számára lehetőség van otthonról, személyes megjelenés nélkül az első Ügyfélkapu-regisztráció létrehozására, amely szolgáltatáshoz az okmányszám és az egyszeri felhasználásra alkalmas (az okmányhoz tartozó PIN és PUK kóddal együtt átadásra kerülő) regisztrációs kód szükséges. Ezen adatok megadásával elektronikus úton, akár otthonról is végezhetnek Ügyfélkapu-regisztrációt és azzal akár azonnal elérhetnek elektronikus ügyintézési lehetőségeket az állampolgárok, kiváltva ezzel a korábbi személyes megjelenési kötelezettséget. A szolgáltatás igénybevételére a http://ugyfelkapu.gov.hu oldalon van lehetősége az állampolgároknak.

2025. január 16-tól az egyfaktoros Ügyfélkapu bejelentkezési mód megszűnik, helyette az Ügyfélkapu+ szolgáltatás kerül bevezetésre. Az Ügyfélkapu+ egy emelt szintű, kétlépcsős azonosítási forma, ami azt jelenti, hogy az ügyfélkapu azonosítási formához tartozó felhasználónév és jelszó megadása kiegészül egy a hitelesítő alkalmazás által generált egyszerhasználatos kód megadásával. A második faktort egy, a felhasználó birtokában lévő mobil eszköz (telefon, táblagép) által generált egyszer használatos jelszó biztosítja. Ha a felhasználó nem rendelkezik mobil eszközzel, webes vagy asztali gépre telepíthető hitelesítő alkalmazást is használhat. Az emelt szintű biztonsági bejelentkezést biztosító Ügyfélkapu+ szolgáltatás igénylését a felhasználónak magának kell kezdeményeznie.

További információ az Ügyfélkapu+ szolgáltatásról a https://kau.gov.hu/dap/sugo/ugyfelkapu és a https://kau.gov.hu/dap/sugo/ugyfelkapu-plusz oldalakon érhető el.

ÜGYFÉLKAPU ÜGYINTÉZÉS

1. Mi az ügyfélkapu?

Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, állampolgárságtól függetlenül.

2. Milyen kérelmet lehet beadni a konzulátuson?

A konzulátuson lehetőség van személyes ügyfélkapu regisztrációra. Magyarország diplomáciai és konzuli képviseletein az alábbi eljárásokra van lehetőség:
 

  • az első ügyfélkapu nyitásának kezdeményezése (amit nem előzött meg online ideiglenes regisztráció),
  • korábbi ügyfélkapu törlése
  • ügyfélkapu adatok módosítása.

 

Amennyiben online ideiglenes ügyfélkaput létesített, két megoldás lehetséges:

  • Törölnie/töröltetnie kell az online ideiglenes ügyfélkapu regisztrációját.
  • Nem tesz semmit, megvárja a 30 napot, amikor a regisztráció megszűnik, és ez után kérelmezi személyesen a Konzulátuson a ügyfélkapu regisztrációt.

3. Kérelem benyújtása a konzulátuson

Az eljárás kizárólag személyesen intézhető, előzetes időpontfoglalás mellett:

https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu/

Az online foglalásnál az "Ügyfélkapu regisztráció" pontot kell kiválasztani. A személyek számánál nincs mód több személy beírására. Amennyiben több személy szeretne külön-külön eljárásokat kezdeményezni, úgy több önálló időpontot kell lefoglalni.

Az ügyfélkapu regisztráció feltételei:

  • adatlap kitöltése
  • a személyazonosításra alkalmas és érvényes hatósági igazolvány
    - magyar állampolgárok esetében: személyazonosító igazolvány vagy útlevél vagy 2001. január 1. után kiállított kártya formátumú jogosítvány;
     - EGT állampolgárok esetében: EGT-s személyazonosító igazolvány vagy útlevél;   
     - más külföldi állampolgárok esetében: útlevél bemutatása szükséges.

Ügyfélkapu létesítéséhez érvényes e-mail cím szükséges.

A regisztrációs eljárás díj- és illetékmentes.

Személyesen kezdeményezett, sikeres regisztrációt követően a rendszer 5 napig érvényes, egyszer használatos aktiváló kódot küld az ügyfél e-mail címére, melynek segítségével saját jelszó képezhető. Az 5 nap eltelte után a Kormányzati Portál elfelejtett jelszó funkciójának segítségével 60 napon belül van lehetőség új aktiváló kód kérésére. Ellenkező esetben a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.

4., Mit érdemes még tudni?

Személyes megjelenés esetén a regisztrációs szerv azonosítja az ügyfelet és létrehozza az Ügyfélkapuját. A sikeres regisztrációt követően – a megadott e-mail címre érkező – ún. egyszer használható aktiváló kód segítségével kell az Ügyfélkaput aktiválni.

Az aktiválás során meg kell adnia felhasználói nevét és új, választott jelszavát, amelynek érvényességi ideje maximum két év (rövidebb érvényességi időt is beállíthat).
A saját jelszó képzése után az ügyfélkapun keresztül a szolgáltatások teljes köre elérhető. Az ügyfélkapu határidő nélkül érvényes. A Kormányzati Portál elfelejtett jelszó funkciójával új, egyszer használatos aktiváló kódot lehet igényelni, mely 5 napig érvényes. A felhasználói nevet és jelszót védeni kell a jogosulatlan hozzáféréstől. Az ügyfélkapu regisztráció során lehetőség van a proaktív szolgáltatás igénybevételére, melynek során a megadott e-mail címre értesítés érkezik a kártya formátumú személyazonosító igazolvány, az útlevél, a kártya formátumú vezetői engedély, valamint a forgalmi engedély érvényességi idejének lejáratáról.

Ügyfélkapuval kapcsolatos segítséget az alábbi elérhetőségeken találhat:        
E-mail: 1818@ugyfelvonal.hu
Tel: +36 1 550-1818
Web: https://magyarorszag.hu/szuf_fooldal